Retouren
Wij vinden het belangrijk om de kwaliteit van onze producten te waarborgen. Hiervoor is het van belang dat er geen ‘oude’ producten in omloop zijn.
Daarnaast nemen de retourzendingen veel tijd in beslag. Bovendien botst de inhoud van sommige retourzendingen met voorschriften uit onze ISO certificering.
Daarom is onze retourprocedure vanaf heden gewijzigd. Wij nemen nog steeds je retouren in ontvangst, maar we vragen je deze binnen 1 maand, onbeschadigd en in de originele verpakking retour te zenden, samen met het retournummer dat je kunt aanvragen door een mail te sturen naar webshop@cemex.nl. Zonder retournummer zullen wij geen retouren accepteren.
1. Algemene regels voor elke retourzending
- De retourzending wordt van tevoren bij onze verkoopafdeling aangemeld en na overleg door ons voor “akkoord voor retour” gegeven en voorzien van een retournummer
- Een retourzending van zorginstellingen dient te worden gemeld aan onze binnendienst. Onze binnendienst maakt een retouropdracht en deze wordt aan de betreffende accountmanager gestuurd. De accountmanager dient hier zijn akkoord op te geven.
- De zending moet voorzien zijn van je (eigen) paklijst met afzender, datum, aantallen en omschrijving.
- De zending dient altijd franco te worden aangeleverd; ongefrankeerde zendingen worden geweigerd.
Per artikel of per zending is duidelijk de reden van retour genoteerd; duidelijke zendingen worden snel verwerkt.
Materialen voorzien van handgeschreven teksten, stickers, namen, viltstift teksten, plakband al dan niet met je naam, of restanten daarvan, worden niet retour genomen.
Een gebruikt artikel, waaronder gedragen schoeisel, wordt evenmin retour genomen.
2. In geval van garantie
- De artikelen dienen altijd schoon te worden aangeleverd! Vervuilde of niet schoongemaakte materialen worden niet geaccepteerd. Bacteriehaarden komen ons bedrijf niet in en verdwijnen onverwijld in de afvalcontainer.
- Garantie geldt alleen voor duidelijke fabricagefouten. Artikelen die verkeerd gebruikt zijn of gewoon versleten zijn komen niet voor garantie in aanmerking. Schoeisel met de klacht dat ze niet waterdicht zijn komen niet in aanmerking voor garantie. Voor natte werkzaamheden adviseren wij altijd laarzen te gebruiken.
3. Ongebruikte materialen
- Artikelen die speciaal voor jou besteld en/of geproduceerd zijn, worden niet door ons retour genomen
- Ongebruikte artikelen worden uitsluitend voor retour geaccepteerd na schriftelijk akkoord vooraf met de accountmanager of contactpersoon op de verkoopbinnendienst.
- Voor deze retourzendingen gelden ook de regels zoals die staan bij punt 1 & 2.
- Indien deze goederen na overleg retour genomen worden, worden altijd restocking charges berekend.
- Retourzendingen die niet aan het bovenstaande voldoen, worden niet geaccepteerd en zullen wij niet in behandeling nemen.
Verder ontvangt je bij retouren die u langer dan 1 maand geleden heeft gekocht geen volledige vergoeding meer. Een volledig overzicht van de vergoedingen die van toepassing zijn op een retourzending vind je onderstaand:
Retouren |
Vergoeding |
Binnen 1
maand |
100% |
Binnen 2
maanden |
75% |
Binnen 3
maanden |
50% |
>3 maanden |
0% |
De goederen die met een retournummer binnenkomen worden dagelijks verwerkt. Hierbij moet vermeld worden dat alleen onbeschadigde artikelen in de originele verpakking worden geaccepteerd.
Als de retourzending niet voldoet aan bovenstaande voorwaarden, kunnen wij de retourzending helaas niet accepteren. Wij zijn dan genoodzaakt deze eventueel terug te sturen.
Het besluit om een uitzondering te maken op bovenstaande regels ligt te allen tijde bij Cemex. Vanzelfsprekend ligt ook de beoordeling van de onder garantie retour gestuurde artikelen bij Cemex.